FAQ

Wij helpen je graag verder. In onze FAQ vind je de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Algemeen

Wat is een workshop? 

Een workshop (ook wel ‘clinic’ genoemd) is een werkvorm waarin actieve deelname van de deelnemers een belangrijke rol speelt. Meestal zijn workshops eenmalig en laagdrempelig als eerste kennismaking met een bepaald onderwerp. Een workshop wordt veelzijdig ingezet door zowel particulieren als zakelijke partijen en heeft meerdere doelen; teambuilding, plezier, het verdiepen van kennis, iets nieuws ontdekken of bijvoorbeeld het oefenen van situaties in de praktijk. Een workshop is een vorm van onderwijs dat theorie en praktijk combineert.

Moet ik een account aanmaken om een workshop te kunnen boeken?

Nee, het niet nodig om een account aan te maken om een workshop te kunnen boeken.

Wat is jullie COVID-19 beleid?

Het merendeel van onze workshop aanbieders biedt workshops aan die ook virtueel kunnen plaatsvinden of waarbij 1.5 meter afstand gegarandeerd kan worden. Let op: wij hanteren een non-refund policy wanneer de workshop al geboekt is en last-minute niet kan doorgaan wegens COVID-19 onder de deelnemers. De workshop kan wel verplaatst worden naar een andere datum in overleg met de aanbieder.

Hoe kan ik een review schrijven?

Nadat een workshop heeft plaatsgevonden, kan je deze eenvoudig beoordelen door naar de workshop pagina te gaan. Daarnaast krijgt elke klant naderhand nog een e-mail met de vraag om een review te schrijven, want zo help je andere geïnteresseerden met het maken van een keuze! Je kunt workshops 1-5 sterren geven en een korte tekst achterlaten. Mocht de review negatief zijn, zullen wij met de aanbieder in gesprek gaan zodat wij de kwaliteit kunnen blijven waarborgen.

Hoe kom ik met jullie in contact? 

Klik hier voor onze contact pagina. Je kunt met ons chatten of een e-mail sturen. Wij streven ernaar om elke vraag binnen een werkdag te beantwoorden.

Welke klanten gingen mij voor?

Naast vele particulieren hebben ook grote bedrijven als Shell, Nike, EY, T-Mobile en Unilever workshops bij ons geboekt. Daarnaast zijn workshops ook erg populair onder MKB bedrijven, overheidsinstellingen, diverse gemeenten en onderwijsinstellingen.

Verzorgen jullie ook workshop dagen?

Wij verzorgen ook volledige workshop dagen met meerdere docenten en sprekers, als wel entertainment en een dagvoorzitter. Neem contact op via info@workshop.nl voor meer informatie.

Wie zit er achter Workshop.nl?

Het platform is in 2021 opgericht door drie partijen uit de workshop, entertainment en evenementen sector; Niels Duinker, Rik Sietzema en E&A Events. Bezoek onze ‘Over Ons’ pagina voor meer informatie.

Workshops

Hoeveel mensen kunnen er aan een workshop deelnemen?

Het aantal deelnemers verschilt per workshop. Bij elke workshop kan je zien wat het minimale en maximale aantal deelnemers is voor de activiteit. Daarnaast wordt de prijs per deelnemer vermeldt.

Hoe lang duurt de workshop?

Een gebruikelijke tijdsduur is 1 uur voor een workshop op locatie. Voor virtuele workshops raden wij een tijdsduur aan van een half uur. Afhankelijk van het programma, de diepgang en de hoeveelheid teambuilding binnen de workshop is een tijdsduur tussen de 30 en 90 minuten over het algemeen het meest voorkomende. Wij verzorgen ook volledige workshop dagen waarin wij het programma samenstellen en op de dag zelf zorgen dat het een groot succes wordt!

Waar kunnen workshops plaatsvinden?

Workshops kunnen overal plaatsvinden. Op uw eigen locatie of die van de aanbieder, binnen of buiten, fysiek of virtueel. Bekijk de details bij elke workshop pagina om te zien waarvoor de workshop geschikt is.

Hoe werkt een online workshop? 

Online workshops worden steeds populairder! Met behulp van online software zoals Skype, Microsoft Teams of Zoom staat iedereen snel in verbinding. Belangrijk is dat alle deelnemers ruim van te voren de gebruikte software downloaden en een goede internetverbinding hebben. Bij alle online workshop pagina’s op ons platform staat vermeldt met welke software de aanbieder werkt. Werk je vanuit jouw bedrijf met een specifieke software? Dan kan de aanbieder zich hier meestal ook op aanpassen. Over het algemeen duren online workshops iets korter dan fysieke workshops. Het is de ideale manier om met het vele thuiszitten in contact te blijven met collega’s, vrienden of familie.

Is het mogelijk om de tijd/datum/locatie van mijn boeking te wijzigen?

Nadat de workshop officieel bevestigd is middels betaling, is het niet meer mogelijk om de datum te wijzigen. De tijden en locatie kunnen vaak nog wel in overleg met de desbetreffende aanbieder flexibel gewijzigd worden maar kan niet worden gegarandeerd. Indien je de datum wilt wijzigen, moet de workshop eerst geannuleerd worden waarna je vervolgens een nieuwe workshop kunt boeken.

Kan ik mijn geboekte workshop annuleren?

Wanneer de workshop definitief geboekt en betaald is, rekenen wij kosten indien je de workshop alsnog wilt annuleren.

Bij een verzoek tot annulering langer dan 30 dagen voor aanvang van de workshop rekenen wij 25% van het bedrag en wordt 75% van het bedrag teruggestort naar je rekening.

Bij een verzoek tot annulering langer dan 7 dagen en korter dan 30 dagen voor aanvang van de workshop rekenen wij 50% van het bedrag en wordt er 50% van het bedrag teruggestort.

Bij last-minute annuleringen korter dan 7 dagen voor aanvang rekenen wij het volledige bedrag.

Ik heb speciale wensen. Kan ik die doorgeven aan de docent?

Voordat de geboekte workshop plaatsvindt, kan je al in contact komen met de aanbieder om speciale wensen door te geven en verdere details te bespreken.

Wij waren uiteindelijk met meer/minder deelnemers, wat nu?

Als jullie met meer deelnemers waren ontvang je na afloop een (aanvullende) factuur. Als jullie met minder deelnemers waren wordt dit bedrag gecrediteerd (tot aan het minimum aantal personen van de workshop).

Ben ik verzekerd tijdens de workshop?

Dit verschilt per workshop en aanbieder. Vanuit het platform Workshop.nl verbinden wij alleen workshop aanbieders met particulieren en bedrijven. We zijn tijdens workshops dus niet aansprakelijk, aangezien een externe aanbieder de workshop uiteindelijk verzorgd.

Aanbieders

Hoe kan ik mij als aanbieder aanmelden?

Leuk dat je aanbieder wilt worden! Klik hier om vrijblijvend en gratis een account aan te maken. In dit account kan je eenvoudig (online) workshops toevoegen. Voordat het account en de workshop(s) daadwerkelijk gepubliceerd worden op de website, zal ons team de informatie bekijken en verifiëren of dit wel of niet op het platform past. Dit doen wij om de kwaliteit te waarborgen en te zorgen dat het aanbod gevarieerd blijft.

Kan ik elke willekeurige workshop toevoegen?

Je kunt elk type (online) workshop toevoegen aan ons platform. Wij stimuleren aanbieders om vernieuwende of speciale workshops toe te voegen, zodat wij een leuke variatie aan workshops kunnen aanbieden op ons platform. Ons team zal nadat je de workshop hebt toegevoegd elke workshop individueel beoordelen.

Hoeveel workshops mag ik toevoegen?

Je kunt een ongelimiteerd aantal workshops toevoegen aan je account. Let er wel op dat elke workshop individueel beoordeeld wordt door het team van Workshop.nl om de kwaliteit te waarborgen. Hierbij letten wij niet alleen op de teksten en hoe compleet de informatie is, maar ook op de kwaliteit van het beeldmateriaal.

Zijn er inschrijfkosten? 

Op ons platform zijn er geen inschrijfkosten voor de aanbieder. Aanmelden is geheel gratis en vrijblijvend.

Wat is het verdienmodel en naar wie kan ik de factuur sturen?

Wij vragen een standaard commissie per definitieve boeking. Nadat je bij de aanvraag hebt aangegeven beschikbaar te zijn, vragen wij de klant per e-mail om de workshop te bevestigen middels betaling op ons platform, waarna de boeking definitief doorgaat. Nadat de boeking succesvol heeft plaatsgevonden, kan je ons een factuur sturen voor het bedrag minus de commissie. In het dashboard vind je een duidelijk overzicht van alle boekingen met bedragen en welke factuur wel of niet betaald is.

Moet ik alle benodigde materialen zelf verzorgen voor een workshop?

Als aanbieder moet je zelf alle benodigde materialen van jouw workshop verzorgen. Wij verbinden jou via ons platform Workshop.nl alleen met de klant en zorgen dat je leuke opdrachten binnen krijgt. Als aanbieder ben je zelf verder volledig verantwoordelijk voor een professionele uitvoering van de workshop en het meenemen van de materialen. Indien het een online workshop betreft en hier materialen bij inbegrepen zijn, dien je deze tijdig te versturen.

Moet ik ervaring hebben met het verzorgen van workshops? 

Om de kwaliteit te waarborgen op ons platform verwachten wij dat je als aanbieder ervaring hebt met het verzorgen van (online) workshops.

Moet ik ingeschreven zijn bij de Kamer van Koophandel?

Wij werken op ons platform bij voorkeur met professionele aanbieders en verwachten dat je daarom bent ingeschreven bij de Kamer van Koophandel met BTW-nummer om ons een factuur te kunnen sturen. Neem eerst contact op mocht je particulier zijn en workshops willen aanbieden.

Betalingen

Welke betaalmethodes zijn er?

Op het platform Workshop.nl is het mogelijk om te betalen met iDeal, creditcard, PayPal en Apple Pay.

Waar kan ik de factuur vinden?

Je kunt de factuur van jouw geboekte workshop(s) eenvoudig downloaden via jouw account.

Wat moet ik doen als mijn betaling niet is gelukt?

Neem contact met ons op en we sturen je een (nieuwe) betaallink.

Is mijn betaling beveiligd?

Ja, voor het betalen van een bestelling maken we gebruik van Mollie als payment service provider (PSP) via een beveiligde (SSL) verbinding.

Zijn de prijzen inclusief btw?

Ja, alle prijzen op de website zijn inclusief 21% btw.