FAQ

Wij helpen je graag verder. In onze FAQ vind je de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Algemeen

Wat is een workshop? 

Een workshop (ook wel ‘clinic’ genoemd) is een werkvorm waarin actieve deelname van de deelnemers een belangrijke rol speelt. Een workshop is een speelse vorm van onderwijs dat theorie en praktijk combineert. Meestal zijn workshops eenmalig en laagdrempelig als eerste kennismaking met een bepaald onderwerp. Een workshop wordt veelzijdig ingezet door zowel particulieren als zakelijke partijen en heeft meerdere doelen; teambuilding, plezier, het verdiepen van kennis, iets nieuws ontdekken of bijvoorbeeld het oefenen van situaties in de praktijk.

Moet ik een account aanmaken om een workshop te kunnen boeken?

Nee, het is niet nodig om een account aan te maken om een workshop te kunnen boeken. Voor het lezen van chat-berichten op Workshop.nl is wel een account verplicht, klik hier voor meer informatie.

Hoe werkt de chat functie met de aanbieder?

Om te kunnen chatten met de workshop aanbieder, is een account verplicht. Registreer jezelf met hetzelfde e-mailadres als waarmee de aanvraag verstuurd is. Klik hier voor een uitlegvideo.

Kan ik een review schrijven?

Wij hechten veel waarde aan onze toegankelijke community. We horen graag hoe enthousiast je bent over de ervaring. Nadat een workshop heeft plaatsgevonden, kan je deze eenvoudig beoordelen via de workshoppagina. Daarnaast krijg je naderhand nog een e-mail met de vraag om een review te schrijven, want zo help je andere geïnteresseerden met het maken van een keuze! Je kunt workshops 1-5 sterren geven en een korte tekst achterlaten. Mocht de review negatief zijn, zullen wij met de aanbieder in gesprek gaan zodat wij de kwaliteit van het aanbod kunnen blijven waarborgen.

Hoe kom ik met jullie in contact? 

Klik hier voor onze contact pagina. Je kunt met ons chatten of een e-mail sturen. Wij streven ernaar om elke vraag binnen een werkdag te beantwoorden.

Welke klanten gingen mij voor?

Naast vele particulieren hebben ook grote bedrijven als Shell, Nike, EY, T-Mobile en Unilever workshops bij ons geboekt. Daarnaast zijn de workshops ook erg populair onder MKB bedrijven, overheidsinstellingen, diverse gemeenten en onderwijsinstellingen.

Verzorgen jullie ook workshop dagen?

Wij verzorgen ook volledige workshop dagen met meerdere docenten, sprekers, entertainment en/of een dagvoorzitter. Neem contact op via info@workshop.nl voor meer informatie.

Wie zit er achter Workshop.nl?

Het platform is in 2021 opgericht door drie partijen uit de workshop, entertainment en evenementen sector; Niels Duinker, Rik Sietzema en E&A Events. Bezoek onze ‘Over Ons’ pagina voor meer informatie.

Wat is jullie COVID-19 beleid?

Het merendeel van onze workshop aanbieders biedt workshops aan die ook virtueel kunnen plaatsvinden of waarbij 1.5 meter afstand gegarandeerd kan worden. Let op: wij hanteren een non-refund policy wanneer de workshop al geboekt is en last-minute niet kan doorgaan wegens COVID-19 onder de deelnemers. De workshop kan wel verplaatst worden naar een andere datum in overleg met de aanbieder.

Workshops

Hoeveel mensen kunnen er aan een workshop deelnemen?

Het aantal deelnemers verschilt per workshop. Bij elke workshop kan je zien wat het minimale en maximale aantal deelnemers is voor de activiteit. Daarnaast wordt de prijs per deelnemer vermeldt.

Hoe lang duurt de workshop?

Afhankelijk van het programma, de diepgang en de hoeveelheid teambuilding binnen de workshop is de meest voorkomende tijdsduur tussen de 30 en 90 minuten. Een workshop op locatie is gebruikelijk 1 uur. Voor virtuele workshops raden wij een tijdsduur aan van een half uur. Daarnaast verzorgen wij ook volledige workshop dagen waarin wij het programma samenstellen en op de dag zelf zorgen dat het een groot succes wordt!

Waar vindt de workshops plaats?

Workshops kunnen plaatsvinden op jouw eigen locatie of die van de aanbieder, binnen of buiten, fysiek of virtueel. Bekijk de details bij elke workshop pagina om te zien waarvoor de workshop geschikt is.

Hoe werkt een online workshop? 

Online workshops worden steeds populairder! Met behulp van online software zoals Skype, Microsoft Teams of Zoom staat iedereen snel in verbinding. Belangrijk is dat alle deelnemers ruim van tevoren de gebruikte software downloaden en een goede internetverbinding hebben. Bij alle online workshop pagina’s op ons platform staat vermeldt met welke software de aanbieder werkt. Werk je vanuit jouw bedrijf met een specifieke software? Dan kan de aanbieder zich meestal aanpassen. Over het algemeen duren online workshops iets korter dan fysieke workshops. Een online workshop is de ideale manier om ondanks het vele thuiszitten in contact te blijven met collega’s, vrienden of familie.

Is het mogelijk om de tijd/datum/locatie van mijn boeking te wijzigen?

Nadat de workshop officieel bevestigd is middels betaling, is het niet meer mogelijk om de datum te wijzigen. De tijden en locatie kunnen vaak nog wel in overleg met de desbetreffende aanbieder flexibel gewijzigd worden maar kan niet worden gegarandeerd. Indien je de datum wilt wijzigen, moet de workshop eerst geannuleerd worden waarna je vervolgens een nieuwe workshop kunt boeken.

Kan ik mijn geboekte workshop annuleren?

Wanneer de workshop definitief geboekt en betaald is, rekenen wij kosten indien je de workshop alsnog wilt annuleren.

Bij een verzoek tot annulering langer dan 30 dagen voor aanvang van de workshop rekenen wij 25% van het bedrag en wordt 75% van het bedrag teruggestort naar je rekening.

Bij een verzoek tot annulering langer dan 7 dagen en korter dan 30 dagen voor aanvang van de workshop rekenen wij 50% van het bedrag en wordt er 50% van het bedrag teruggestort.

Bij last-minute annuleringen korter dan 7 dagen voor aanvang rekenen wij het volledige bedrag.

Hoe kan ik een aanvraag annuleren?

Heb je na het versturen van een aanvraag geen interesse meer? Laat dit dan weten aan de aanbieder.

Ga naar ‘Mijn account’ > ‘Aanvragen’ > klik op de betreffende aanvraag >  klik op de button ‘Aanvraag annuleren’.

Ik heb speciale wensen. Kan ik die doorgeven aan de docent?

Voordat de geboekte workshop plaatsvindt, kan je al in contact komen met de aanbieder om speciale wensen door te geven en verdere details te bespreken.

Wij waren uiteindelijk met meer/minder deelnemers, wat nu?

Als jullie met meer deelnemers waren ontvang je na afloop een (aanvullende) factuur. Als jullie met minder deelnemers waren wordt dit bedrag gecrediteerd (tot aan het minimum aantal personen van de workshop). De correctie is éénmalig en nadat de workshop heeft plaatsgevonden.

Ben ik verzekerd tijdens de workshop?

Dit verschilt per workshop en aanbieder. Vanuit het platform Workshop.nl verbinden wij alleen workshop aanbieders met particulieren en bedrijven. We zijn tijdens workshops dus niet aansprakelijk, aangezien een externe aanbieder de workshop uiteindelijk verzorgd.

Aanbieders

Hoe kan ik mij als aanbieder aanmelden?

Leuk dat je aanbieder wilt worden! Klik hier om vrijblijvend en gratis een account aan te maken. In jouw account kan je eenvoudig (online) workshops toevoegen. Voordat de workshop(s) daadwerkelijk gepubliceerd worden op de website, zal iemand uit ons team de informatie verifiëren. Dit doen wij om de kwaliteit te waarborgen en te zorgen dat het aanbod gevarieerd blijft.

Kan ik elke willekeurige workshop toevoegen?

Je kunt elk type (online) workshop toevoegen aan ons platform. Wij stimuleren aanbieders om vernieuwende of speciale workshops toe te voegen, zodat wij een leuke variatie aan workshops kunnen aanbieden op ons platform. Ons team zal nadat je de workshop hebt toegevoegd elke workshop individueel beoordelen.

Hoeveel workshops mag ik toevoegen?

Je kunt een ongelimiteerd aantal workshops toevoegen aan je account. Let er wel op dat elke workshop individueel beoordeeld wordt door het team van Workshop.nl om de kwaliteit te waarborgen. Hierbij letten wij niet alleen op de teksten en hoe compleet de informatie is, maar ook op de kwaliteit van het beeldmateriaal.

Hoe lang na de workshop word ik uitbetaald?

Nadat de workshop succesvol heeft plaatsgevonden, wordt het bedrag binnen enkele werkdagen uitbetaald. In de bevestigingsmail van de boeking vind je twee facturen. Eén factuur is voor het bedrag van de workshop en de ander voor de commissie van Workshop.nl. Op die manier is jouw administratie compleet. Let er wel op dat je jouw IBAN, KVK en BTW nummer hebt ingevuld in jouw profiel!

Zijn er inschrijfkosten? 

Op ons platform zijn er geen inschrijfkosten voor de aanbieder. Aanmelden is geheel gratis en vrijblijvend.

Wat is het verdienmodel?

Wij brengen 15% commissie in rekening per definitieve boeking. Nadat je bij de aanvraag hebt aangegeven beschikbaar te zijn, vragen wij de klant per e-mail om de workshop te bevestigen middels betaling op ons platform, waarna de boeking definitief doorgaat.

In de bevestigingsmail van de boeking vind je twee facturen als PDF-bijlages. Het bedrag wordt binnen enkele werkdagen na de boeking uitbetaald. Eén factuur is voor het bedrag van de workshop en de ander voor de commissie van Workshop.nl. Op die manier is jouw administratie compleet.

Alle prijzen op het platform zijn inclusief BTW. In het dashboard vind je een duidelijk overzicht van alle boekingen met bedragen en welke factuur wel of niet betaald is.

Moet ik alle benodigde materialen zelf verzorgen voor een workshop?

Als aanbieder ben je zelf verantwoordelijk om alle benodigde materialen van jouw workshop te verzorgen. Wij verbinden je via ons platform Workshop.nl alleen met de klant en zorgen voor zichtbaarheid zodat je leuke opdrachten binnen krijgt. Als aanbieder ben je tevens verantwoordelijk voor een professionele uitvoering van de workshop en het meenemen van de materialen.

Gaat het om een online workshop en zijn hier materialen bij inbegrepen? Dan dien je deze tijdig te versturen.

Moet ik ervaring hebben met het verzorgen van workshops? 

Om de kwaliteit te waarborgen op ons platform verwachten wij dat je als aanbieder ervaring hebt met het verzorgen van (online) workshops.

Moet ik ingeschreven zijn bij de Kamer van Koophandel?

Wij werken op ons platform met professionele aanbieders.

Om aanbieder te worden op Workshop.nl is een BTW-nummer als ondernemer niet noodzakelijk. Je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van de Kleine Ondernemersregeling (KOR). Het is echter wel noodzakelijk om een KVK inschrijving te hebben.

Als je een KVK nummer hebt, of hebt aangevraagd, kun je daarna via www.workshop.nl/word-aanbieder een account aanmaken.

Betalingen

Welke betaalmethodes zijn er?

Op het platform Workshop.nl is het mogelijk om te betalen met iDeal, creditcard, PayPal en Apple Pay.

Na het aanmaken van een account, is het ook mogelijk om bij zakelijke boekingen boven €500 op factuur te betalen. Stuur een e-mail naar info@workshop.nl met een referentie van de aanvraag, zodat wij de betaalmethode kunnen activeren.

Waar kan ik de factuur vinden?

Je kunt de factuur van jouw geboekte workshop(s) eenvoudig downloaden via jouw account. Daarnaast wordt de factuur ook als PDF-bijlage bij de bevestigingsmail van de boeking meegestuurd.

Wat moet ik doen als mijn betaling niet is gelukt?

Neem contact met ons op en we sturen je een (nieuwe) betaallink.

Is mijn betaling beveiligd?

Ja, voor het betalen van een bestelling maken we gebruik van Mollie als payment service provider (PSP) via een beveiligde (SSL) verbinding.

Zijn de prijzen inclusief btw?

Ja, alle prijzen op de website zijn inclusief 21% btw.