In deze workshop ontdek je de parallellen tussen showbizz en zakendoen.
Om succesvol te zijn, moet je een paar stappen vooruit denken. Goochelen is vooruit denken, net als schaken of zaken doen. Het niet zozeer de vingervlugheid die een goochelaar goed maakt, maar meer de mogelijkheid om de denkpatronen van het publiek te beïnvloeden. En, de situatie naar zijn of haar hand te zetten. Een goochelaar stelt een doel en zorgt dan via diverse beïnvloedingen daar te komen.
Goochelen draait erom om een elegante manier je doel te bereiken, door de situatie te beïnvloeden en deze naar je hand te zetten. Dit kan zijn dat de vrijwilliger uitkomt op de door hem of haar uitgekozen kaart, of gaan voor de door jou geselecteerde vrij “keuze”. De gereedschappen van een professionele goochelaar bestaan een stukje psychologie, lichaamshouding, en retoriek. Als entertainment op een podium zijn deze technieken leuk en vrij onschuldig, echter toegepast in de media of bij onderhandelingen kan de impact anders zijn.
In deze leuke en interactieve workshop laat professioneel goochelaar Peter je anders kijken naar de triggers en aspecten die vrijwel iedereen in de dagelijkse omgangsvorm voor lief neemt. In dit tijdperk van “fake news” zie je aan de hand van enkele goocheltrucs hoe vooroordelen en aannamen hebben een situatie kleuren en hoe je hier doorheen kunt kijken. Na deze workshop heb je een totaal andere kijk op ondernemen.
Offerte op maat
Voor grotere groepen dan 25 deelnemers, neem contact op voor een offerte op maat.